Egészségnap
„Istenem, adj lelki békét, annak elfogadására,
amin változtatni nem tudok,
bátorságot, hogy változtassak, amin tudok,
és bölcsességet, hogy felismerjem a különbséget.”
A lelki béke imája is szerepelt az Egészségnapon az iskola folyosóit díszítő, az idei témához kötődő idézetek között. Gimnazista diákjaink a lelki egészséggel foglalkozó, ahhoz kapcsolódó előadásokon, foglalkozásokon vehettek részt.
A hetedik osztályban Győri Katalin tanárnő tartott játékos önismereti foglalkozást, melyen a gyerekek megismerkedhettek Gary Chapman öt szeretetnyelvével. A nyolcadikosok szintén önismeret témában gazdagodtak ismeretekkel, feladataikat Szántó Eszter tanárnő irányította. Ők a személyiségfejlődés négy követelményéről: az énné válás, a kapcsolatteremtés, a tartósságra törekvés, illetve a változásra való képesség fontosságáról, illetve az ehhez kapcsolódó félelmeikről beszélgettek. Ezt követően az elhangzottak alapján a résztvevőknek először egy történet szereplőit, majd önmagukat kellett a négy személyiségtípusba besorolni, majd asszociálniuk kellett a félelem szóra; végül levelet kellett írni az öt évvel későbbi önmaguknak, hogy mitől szeretnének szabaddá válni, és mit szeretnének elérni, hová szeretnének eljutni.
A kilencedik évfolyam – hagyományainknak megfelelően – drogprevenciós foglalkozáson vehetett részt, melyet, mint minden évben, ezúttal is Németh Sándor a Bethesda Gyermekkórház munkatársa vezetett. Az őt kísérő "gyógyult" drogfüggő fiatal megdöbbentően nyers őszinteséggel mesélt az életéről, függőségeiről, „drogkarrierjéről”, az ezzel összefüggő eseményekről (csalások, lopások, rablások, bebörtönzések) és az onnan kivezető hosszú útról, melyhez segítséget a Magyar Református Egyház Kallódó Ifjúságot Mentő Misszió által működtetett Ráckeresztúri Drogrehabilitációs Központban kapott.
A tizedikesek Dr. Jeanné Loós Anita klinikai szakpszichológus (MRE Bethesda Gyermekkórház) előadását hallgathatták meg " Ki vagyok én igazán?" címmel a serdülőkor lelki problémáiról és a segítségkérés, segítségnyújtás lehetőségeiről.
A 2014-ben az európai pszichológushallgatók közösségeit összefogó szervezet, az EFPSA kezdeményezésére indult „Mind the Mind” – Légy tekintettel az elmére! c kampány önkéntesei érkeztek a 11. évfolyamosokhoz és tartottak osztályonként nagyon érdekes interaktív workshopokat. Szó esett többek között olyan mentális zavarokról, mint pl. a depresszió, a skizofrénia, a demencia, az evészavarok és a szorongásos zavarok. A workshopok több elemből álltak, a rövid, oktatói részben elhangzottak a legfontosabb információk általánosan és specifikusanis egy-egy zavarra vonatkoztatva. Ezt különböző videoanyagok, interaktív beszélgetések és élményalapú szerepjátékok, szituációs gyakorlatok színesítették. A projekt küldetése a középiskolások körében a tudatosság növelése, az érzékenyítés, az empátiás készségek fejlesztése, a megbélyegzés, a stigmatizáció megelőzése volt.
- 511 olvasás