Utazás Nagyberegre

Kárpátaljai kirándulás – 2019. október 9 – 13.

Október 9-én útra kerekedtünk, és nekivágtunk kalandos kirándulásunknak, melynek fő célja a Nagyberegi Református Líceum meglátogatása, és Kárpátalja közelebbről való megismerése volt.

Elég szerencsésnek mondhatjuk magunkat, mivel „csak” két órát álltunk az magyar-ukrán határnál.

Első utunk Munkács várába vezetett. A várban tartalmas idegenvezetést kaptunk egy, a líceumban dolgozó nevelőtől. Megtekinthettük Zrínyi Ilona és II. Rákóczi Ferenc tiszteltére emelt híres szobrot is. Este 8 körül érkeztünk meg a líceumba, kaptunk egy gyors eligazítást az elkövetkezendő napokról, illetve mindenki megismerkedhetett a fogadó diákjával. A kollégiumban finom vacsorával vártak minket, mely után mindenki elfoglalta a helyét a kollégiumi szobákban.

A második napot kicsit „kirándulósabbra” szervezték nekünk a nagyberegi tanárok, elsősorban Weinrauch Eszter tanárnő, így ellátogattunk egy vízeséshez (nevezetesen a Sipot-vízeséshez), illetve elmentünk oda, ahol bejöttek a magyarok honfoglalás idején, azaz a Vereckei-hágóhoz.

Pénteken először Csetfalvára látogattunk el, ahol megnéztünk egy kazettás templomot. Következő állomásunk Tiszaújlak volt, ahol megtekintettük és megkoszorúztuk a Turul-emlékművet, illetve elmesélték, mekkora pusztítást okozott az egykori árvíz. Kis utazás után megmásztuk Huszt várát is, ahol csodálatos látkép tárult elénk Huszt városának köszönhetően. A napunk utolsó állomása a huszti református templom volt, ahol a helyi lelkipásztor tartott nekünk rövid ismertetőt a templomról. Délután visszamentünk a kollégiumba, majd mindenki a fogadó családjánál töltötte az estét és az elkövetkezendő hétvégét.

Saját tapasztalatból mondom, a fogadó családok nagyon aranyosak voltak, így nagyon jó kapcsolatok épültek ki.

Vasárnap reggel, fájó szívvel, de a márciusi viszontlátás reményével búcsút vettünk fogadóinktól, és neki is vágtunk utunknak. A határon ismét csak szerencsések voltunk, mivel két és fél óra alatt át is jutottunk Magyarországra.