TESTVÉRISKOLÁNKNÁL JÁRTUNK GOUDÁBAN
Nagy örömünkre a Covid által okozott szünetet követően tavaly újraindíthattuk holland diákcsere programunkat, mely rendkívüli sikert aratott mind a mi, mind holland társaink körében. Idén ismét lehetőségünk nyílt megszervezni ezt az eseményt, melynek első hete március 4-8. között zajlott Goudában, a Driestar református középiskolában, 18 kilencedik évfolyamos diák részvételével.
A projekthét témája ezúttal a "városok" volt. Fő célja az volt, hogy megismerjük és megtapasztaljuk egymás kultúráját, felfedezzük azokat a különbségeket és azokat az összekötő kapcsolatokat, melyek köztünk léteznek. Emellett az angol nyelv gyakorlása is fontos szerepet kapott, legyen az szóban vagy írásban.
Hétfőn kezdetét vette a kölcsönös ismerkedés, iskoláinkat és országainkat mutattuk be egymásnak és csapatépítő játékokat, feladatokat hajtottunk végre.
Hollandia művészeti és kulturális életében a főváros, Amszterdam szerepe vitathatatlan. Kedden ide látogattunk, és a belváros nevezetességeinek önálló, kiscsoportos felfedezése után a "This is Holland Experience" lenyűgöző élményében volt részünk. Az 5D repülési élmény Hollandia 22 helyszínén kalandozik, és speciális effektusok - mint a víz, a szél, a köd és az illat - stimulálja az érzékszerveket, és azt az érzést kelti, mintha valóban a felhők között repülnénk.
Szerdán az ország második legnagyobb városába, Hágába mentünk, ahol megcsodáltuk a Madurodam parkot, egy szabadtéri makettparkot, mely Hollandia tájait és híres épületeinek kicsinyített mását mutatja be. Ezután sétáltunk a Scheveningen tengerparton, egy modern üdülőhelyen, mely hosszú homokos stranddal, sétánnyal, mólóval és világítótoronnyal büszkélkedhet.
Csütörtök délelőtt a történelmi Gouda központjában barangoltunk, ami sokat megőrzött középkori arculatából. Megcsodáltuk a város számos nagy múltú történelmi épületét, köztük a gótikus városházát és a hatalmas Szent János-templomot. Ezután részt vettünk egy foglalkozáson, amelyen mindenki kipróbálhatta a klasszikus holland édesség, a stroopwafel elkészítését. Délután az iskolában a projektfeladatok befejezésével foglalkoztunk: interjút és podcastet készítettünk egymással, újságcikket írtunk az elmúlt napok eseményeiről, valamint minden pár saját naptárat készített. Ezekbe a hét legjobban sikerült fényképeit szerkesztettük bele, és feltüntettük bennük a csoporttagok születésnapjait. Másnap mindenki megkapta kinyomtatva a falinaptárt, amit kedves emlékként hazahozhattunk.
Pénteken délelőtt a holland diákok szabadon szervezhettek programokat a magyaroknak, párosával vagy kisebb csoportokban. Mindannyian kellemesen töltöttük az időt az általunk választott tevékenységekkel, legyen az séta, vásárlás, gyalogos vagy kerékpáros kirándulás vagy bármi más. Délután közös bowlingozással és grillezéssel zártuk a hetet.
Ezen a héten sok szempontból megismerhettük és átélhettük a kulturális különbségeket, nemcsak az érdekes és tanulságos programok és az ezeken megszerzett földrajzi és történelmi ismeretek révén, hanem átmenetileg családtagként élve egy holland református családban, és így belülről megtapasztalva mindennapi életüket és szokásaikat.
Isten igéjére is figyelmet fordítottunk, minden reggel Bibliaolvasással és imával kezdtük a napot. Az igeszakaszok a projekthét tematikájának megfelelően bibliai városokhoz kapcsolódtak: Jeruzsálem, Jerikó, Bábel és az új Jeruzsálem volt a téma ezeken az áhítatokon.
Áprilisban a holland diákok utaznak hozzánk. Már nagyon várjuk a találkozást!
- 34 olvasás